ΑΡΧΙΚΗ > ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ > ΟΡΟΛΟΓΙΑ

ΟΡΟΛΟΓΙΑ

Αποκτήστε εξοικείωση με τα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου σας (παραθέτονται αλφαβητικά).
 
ABS (ANTILOCK BRAKE SYSTEM): Σύστημα που συνεργάζεται με το σύστημα των φρένων και εμποδίζει τους τροχούς να μπλοκάρουν κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος.
 
AQS (AIR QUALITY SYSTEM): Σύστημα που εντοπίζει ρυπογόνο αέρα στην καμπίνα των επιβατών και σταματά αυτόματα τη ροή του αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον.
 
ASR (ACCELERATION SLIP REGULATION): Σύστημα που προλαμβάνει το σπινάρισμα τον κινητήριων τροχών, μειώνοντας αρχικά τη ροπή του κινητήρα και αν αυτό δεν είναι αρκετό, φρενάροντας τον τροχό που ολισθαίνει.
 
CAN (CONTROL AREA NETWORK): Πρωτόκολλο σειριακής μετάδοσης δεδομένων για την ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ των ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου του αυτοκινήτου.
 
CBC (CORNER BRAKING CONTROL): Σύστημα κατανομής φρεναρίσματος ανεξάρτητα σε κάθε τροχό, που περιορίζει την πιθανότητα υποστροφής και υπερστροφής.
 
CNG (COMPRESSED NATURAL GAS): Πεπιεσμένο φυσικό αέριο.
 
CVT (CONTINUOUS VARIABLE TRANSMISSION): Κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης.
 
DMF (DUAL MASS FLYWHEEL): Βολάν διπλήςμάζας. Οι δύο μάζες συνδέονται μεταξύ τους με ελατήρια ώστε παρέχουν μεγάλη μείωση των κραδασμών που μεταφέρονται από τον κινητήρα στο σύστημα μετάδοσης, αυξάνοντας την άνεση κατά την οδήγηση, ειδικότερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, όπου οι κραδασμοί είναι μεγαλύτεροι.
 
DNA (DYNAMIC, NORMAL, ALLWEATHER): Σύστημα το οποίο μεταβάλλει τις ρυθμίσεις των κυριότερων οδηγικών παραμέτρων του αυτοκινήτου ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Επεμβαίνει στον κινητήρα, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης.
 
DPF (DIESEL PARTICULATE FILTER): Φίλτρο καταλοίπων πετρελαίου που χρησιμοποιείται για να καταστρέψει τα κατάλοιπα αιθάλης που υπάρχουν στα συστήματα εξαγωγής των κινητήρων diesel.
 
DSG (DIRECT SHIFT GEARBOX): Αυτόματο/Σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Η αλλαγή των σχέσεων διαρκεί μόλις 3-4 εκατοστά του δευτερολέπτου, ώστε δεν γίνεται αισθητή στον οδηγό.
 
DST (DYNAMIC STEERING TORQUE): Σύστημα που συμπληρώνει την ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού στο σύστημα VDC, αυξάνοντας τη δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών επιταχύνσεων.
 
EBD (ELECTRONIC BRAKEFORCE DISTRIBUTOR): Σύστημα που κατανέμει τη δύναμη πέδησης ξεχωριστά για κάθε τροχό του ίδιου άξονα, ώστε να μην προκαλούνται επικίνδυνες τάσεις υπέρ-υπόστροφής.
 
ECS (EARLY CRASH SENSOR): Αισθητήρας που μεταφέρει μια πρώτη πληροφορία στην μονάδα ελέγχου του συστήματος των αερόσακων ώστε να μπορέσει να κάνει μια πρώτη εκτίμηση της γωνίας και της έντασης της επικείμενης σύγκρουσης.
 
ECU (ELECTRONIC CONTROL UNIT): Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.
 
EGR (EXHAUST GAS RECIRCULATION): Σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων στο χώρο καύσης, με σκοπό την ψύξη του για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Λόγω απουσίας του οξυγόνου, τα καυσαέρια δεν καίγονται οπότε και δεν αυξάνεται η θερμοκρασία τους κατά την καύση μέσα στον κύλινδρο.
 
EPS (ELECTRIC POWER STEERING): Ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού.
 
FPS (FIRE PREVENTION SYSTEM): Σύστημα πρόληψης φωτιάς που σταματά τη ροή του καυσίμου στο σύστημα τροφοδοσίας με ένα διακόπτη αδράνειας.
 
FSI (FUEL STRATIFIED INJECTION): Βλέπε JTS.
 
GSI (GEAR SHIFT INDICATOR): Συστημα που συμβουλεύει τον οδηγό ποια είναι η ενδεδειγμένη σχέση που πρέπει να επιλεγεί στο κιβώτιο για να επιτύχει τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου.
 
HBA (HYDRAULIC BRAKE ASSIST): Σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης των φρένων, όπου ενεργεί σε φρενάρισμα πανικού αυξάνοντας την πίεση στο κύκλωμα των φρένων.
 
JTD (UNIJET TURBO DIESEL): Αρχικά που αναφέρονται σε κινητήρες diesel στους οποίους χρησιμοποιείται ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος άμεσος ψεκασμός (CommonRail) σε συνδυασμό με turbo.
 
JTS (JET THRUST STOICHIOMETRIC): Σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης, όπου το καύσιμο ψεκάζεται κατευθείαν μέσα στον κύλινδρο και αναμιγνύεται με τον αέρα πριν την ανάφλεξη. Το κέρδος είναι καλύτερη απόδοση κινητήρα, λιγότερες εκπομπές ρύπων και μειωμένη κατανάλωση βενζίνης.
 
LCD (LIQUID CRYSTAL DISPLAY): Οθόνη υγρού κρυστάλλου.
 
LED (LIGHT EMITTING DIODE): Τεχνολογία φωτοδιόδων όπου παράγεται φως χωρίς την παρουσία σύρματος πυρακτώσεως ή αερίου.
 
LPG (LIQUEFIED PETROLEUM GAS): Υγροποιημένο αέριο πετρελαίου.
 
MAF (MASS AIR FLOW): Αισθητήρας ροής μάζας αέρος. Μετράει τη μάζα του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα και στέλνει σήμα στον εγκέφαλο.
 
MPI (MULTI POINT INJECTION): Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων.
 
MSR (MOTOR SLIP REGULATION): Σύστημα που επεμβαίνει όταν αντιληφθεί τους εμπρός τροχούς να επιβραδύνουν πιο πολύ από τους πίσω (π.χ. σε ένα απότομο κατέβασμα), αυξάνοντας τη ροπή του κινητήρα ώστε να διατηρηθεί η ευστάθεια του οχήματος.
 
ΜΤΑ (MECHANICAL TRANSMISSION AUTOMATIZED): Σύστημα μετάδοσης με αυτοματοποιημένη εντολή (Selespeed)
 
OBD (ON BOARD DIAGNOSTIC): Ενιαίο σύστημα διάγνωσης βλαβών που μπορούν να διαβαστούν με διαγνωστικό μηχάνημα και αναγγέλλονται στον οδηγό με μια λυχνία στο ταμπλώ. Επιτηρεί όλα τα συστήματα που επηρεάζουν τα καυσαέρια κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος και επιβάλλεται από νομοθεσία.
 
OCS (OCCUPANT CLASSIFICATION SENSOR): Αισθητήρας που πληροφορεί τη μονάδα ελέγχου του συστήματος των αερόσακων σχετικά με το βάρος και τις διαστάσεις του συνοδηγού.
 
PDA (PORT DE-ACTIVATOR): Σύστημα κινητού διαφράγματος που επιτρέπει ή διακόπτει τη ροή του αέρα στους αγωγούς εισαγωγής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των καυσαερίων και την ομαλότερη λειτουργία του αυτοκινήτου.
 
RAB (READY ALERT BRAKES): Λειτουργία που επιτρέπει, μέσω του πλησιάσματος των τακακίων των φρένων μετά από γρήγορη ελευθύρωση του πεντάλ του γκαζιού, να γίνει πιο άμεση η πέδηση, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την απόσταση φρεναρίσματος.
 
SUV (SPORT UTILITY VEHICLE): Αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου.
 
TCS (TRACTION CONTROL SYSTEM): Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης τροχών.
 
TCT (TWIN CLUTCH TRANSMISSION): Κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (το αντίστοιχο DSG της Fiat).
 
TEG (TRANSMITTER FOR ENTRY AND GO): Συσκευή που ενσωματώνει το τηλεχειριστήριο για τον έλεγχο των θυρών και του πορτμπαγκάζ και το transpoderγια τις λειτουργίες του code.
 
TTC (TORQUE TRANSFER CONTROL): Ηλεκτρονικό σύστημα μετάδοσης ροπής, που λειτουργεί σαν μπλοκέ διαφορικό, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές.
 
TWS (TWIN SPARK): Σύστημα διπλής ανάφλεξης, δηλαδή δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο.
 
VDC (VEHICLE DYNAMIC CONTROL): Το σύστημα ESP (ELECTRONIC STABILITY PROGRAM) της ALFA ROMEO. Σύστημα που ελέγχει για τυχόν απώλεια πρόσφυσης των τροχών κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονά τους. Συνεργάζεται με το ABS, το ASR και το MSR και χρησιμοποιεί σήματα από τον αισθητήρα γωνίας τιμονιού και από αισθητήρες πλευρικών και εγκάρσιων επιταχύνσεων. Στόχος του συστήματος είναι να διατηρεί την ευστάθεια του αυτοκινήτου, διορθώνοντας την υποστροφή και την υπερστροφή.